Från förra bloggen :)

Yes äntligen helg!!
Det är underbart och om inte underbart är min älskling ledig en heeeel vecka! Gud så mycket vi får mysa nu. Han har jobbat rätt så mycket på sista tiden, men men man får ju gosa med han när han kommit hem.
Herregud idag slog det mig att snart är det Julafton!! Och jag har inte köpt klart alla klappar..
Men får ju inte mina pengar förrns på Tisdag den 23! Försäkringskassan är så himla sega,men ska vara glad över att jag får mina pengar rätt så fort ändå. För tjejen jag pratade med sa att det kunde ta upp till 4-5 veckor innan man får det och för mina papper tog det 3 dagar sen var det klart.=)
Jag vaknade 10.00 idag, var väldigt skönt. Igår somnade jag som en stock i sängen,riktigt sköt må jag säga. Nu i helgen ska vi baka pepparkakor och fixa ordning pepparkakshuset.
Haha det ska bli kul att se hur det kommer att gå. =D
Och ingen snö har vi fått ännu :*( *suck* ..Men vi får hoppas att det kommer lite tills julafton!
Tråkigt utan snö, men tur att barnen inte kommit ännu så dem slipper se en grön vinter. Hehe .. Fast dem äter ju och sover mest när dem kommit ut.=P
Marcus han ligger och sover just nu och jag tänker inte väcka honom, utan han får sova tills han vaknar själv. Han förtjänar vilodagar han med =D.
Till frukost har jag ätit en skål med fil,ett glas vatten och en skål med mango*muuums* super gott är det. Mangon smälter ju bara i munnen så himlarns god!!
Och jag måste ju få säga Grattis till Karoline och Joel som fick en liten son,Grattis Grattis på er. =) Hoppas vi syns när vi kommer hem med våra små! =)
Nej nu blir det lite tv tittande en stund!
---------------------------------------------------------------------


Fredag
Ja idag blev man väckt kl.06.30,av att min kära sambo har försovit sig. Han väckte mig för jag skulle tvätta imorse fick man för sig!
När Marcus skulle gå ringde min kära syster yster som också vaknat tidigt men hon fick ringa upp lite senare. Man kan ju inte göra två saker samtidigt när man är gravid, inte höggravid iallafall.Pussade på min älskling lite innan han gick och min sko var inge skön, så jag vart oerhört irriterad och sparkade av dem båda. I alla fall så gick jag ned till tvättstugan och kollade på tavlan, då hade vi tvätt tid 17.00-22.00 DÅLIGT LESS man vart. Men jag bara skratta och gick upp och la mig under skön täcket. :-)Senare ringde Monika och vi surrade på rätt länge, tror fan det var ett rekord att prata så länge med henne. Annars är det alltid något hon måste göra och så ringer hon upp senare eller så är jag upptagen och får återkomma:PHehe inte lätt alla gånger. Men var trevligt att prata, när vi surrat klart var klockan 09.00 och då vände jag på mig och somnade om till 11.00!!
11.00-Jag spelar lite mahjong fram till kvart i ett, innan jag tar tag i städningen. Tänkte köra en stor städning innan det blir jul och så där. Så då gjorde jag det idag så man fick det gjort,och har hela helgen framför mig med älsklingen utan att ha på samvetet att det måste städas. Jag började runt 13.00 kl 17,55 var jag klar med allt,damningen,plocka undan, damsuga och rensa påsar och diska!! Man är ju lite noggrann då man stor städar. Dessi hämtade mig halv sju och vi slängde massa sopor och pantade två fulla ikea påsar. Vart ju en 100 där iallafall. Sen handlade jag lite sallad och grillad kyckling samt baugette som jag skulle göra ordning till Älsklingen kom hem, och dessi handlade ungefär samma saker. Sedan begav vi oss hem till mig,då vi nästan höll på att krocka med en idiot jävel som tydligt inte kan köra bil. Jag hade tvätten klar i tvättstugen, gick ner och hade glömt starta ena tvättmaskinen, så gick tillbaka kvart i nio och tumlade. Sedan började jag med middagen till mig och älsklingen. Vart så oerhört gott *mumsigt* Vääldigt gott med sallad.Vi gick ner och hämtade tvätten vart bara några saker som ej var torra.Och nu ligger jag och vilar mig i sängen. Har tyvärr inte suttit still sedan 13.00 så är otroligt skönt att vila nu. Sen får det bli en varm skön dusch! Det har jag längtat efter hela dagen.
Hjärtat mitt sitter i vardagsrummet och spelar Zelda, haha han är såå inne i det när han väl börja spela, Sötnosen min!! Nu blir det att vila lite innan duschen.
Snart Jul ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0