inskrivning 20 jan/måndag

Inskrivning!!

Äntligen är det dax för Inskrivningen på förlossningen!! Inte alls nervös, herregud neeej!! eller hur är det egentligen ? Jag är så otroligt nervös som det går att bli. Kan inte ens få i mig frukost. Har sovit så dåligt i natt och haft världen hårdaste mage, gjorde ganska ont och hade problem med att ta mig upp ur sängen och så där. Älsklingen min ligger här i sängen och sover han, haha ... Han hoppar tydligen bara i kläderna innan vi ska dra. Men han har dock jobbat väldigt mycket så han får sova en minut till :D ... Och imorse 07.11 ringde min kära mamma, haha först ville jag inte svara för jag orkade inte prata.. Men jag svarade ändå . Hon ska ju bli mormor och då är man tydligen så där nervig och pirrig... HAHA... Stackarn! Nej nu ska jag dricka min multivitamin sen göra oss i ordning. Ha en bra dag mera kommer ikväll. Till dess ... Ha det sååå bra, det ska jag ha ;)
-----------------

Måndag...

Jag har inte åkt upp ännu!! :) Herregud vad tiden har gått fort,det är redan Måndag! Jag kan ju börja skriva lite om helgen som varit för oss här hemma. Mamma och Janne kom ner till oss på Torsdag eftermiddag,Dem bara skrattade när dem såg stooor magen ;) Var jätte roligt att träffa dem och få krama om dem. Har trots allt inte träffat dem på ett halv år ungefär. Så i Torsdags drack vi lite kaffe åt lite gott fika bröd som jag gjort :) 8 sockerkaka med choklad bitar i) Riktigt gott men dock inte så nyttigt :P . Sedan for vi iväg och handlade massa gott till kvällen, godis chips mm samt saker till tacos som vi skulle 'äta. Det vart en lyckad kväll =P Dem såg på någon match sedan spelade vi chicago.:P Riktigt rooligt spel. Fredags Klockan 11.00 åkte jag och mamma till Ultraljudet, Tv1 väger nu 2535 gram ,samt Tv2 2173 gram. Men BM tyckte att Tv1 hade dalat ner lite, men sen när hon mätte om lite så vart det bättre. Efter det kollade vi flödet i navelsträngen och allt såg jätte bra ut :) . Vi fick gå upp till förlossningen och göra en rutinkontroll på Ctg, och barnen levde om som tusan 09 Så det tog inte lång stund innan vi fick gå hem igen . Pratade även med BM och frågade lite om BB avd och familje rum mm. Fick svaren jag sökte efter och fick även lite tips om hur jag ska amma båda pojkarna samtidigt om jag ville göra det. Men jag tänker försöka med det ;) . Man får ju testa sig fram och ser vad som funkar =P. Alla på förlossningen väntar på att dem små ska komma ut :D . Fick en till kontroll på söndag klockan 10.00. Vi träffade våra sambosar och åt lite lunch,och handlade in lite mindre barnkläder ,BM sa att dem kommer drunkna i strlk 50 . Vi fick jätte fina saker av blivande mormor och plast morfar! :) . Sedan åkte vi hem och såg på hockey och åt jätte god lax med potatis och romsås . muuums :) smälte ner bra i magen det. hehe ... Lördag åkte vi till Jannes kusin Cina och umgicks lite. Hon är den fränaste 55 åringen jag träffat :D . Hur cool stil som helst och jaa helt underbar. Hon är flygvärdinna och åker överallt i hela världen ungefär. Åt lite princess tårta och sedan åkte vi vidare till hennes mor Ruth som bor på ett boende. Väldigt trevligt dam. Sedan åkte vi hemöver och bestämde oss att äta pizza,sedan såg vi på lite hockey samt fotboll... Sedan spelade vi chicago och det tog en evighet för alla fick fytal nästan hela tiden. haha .. väldigt trevligt =) vid tolv gick vi och la oss. Jag somnade på två röda. Marcus låg och tänkte på tvillingarna så han kunde inte sova,men sedan så vaknade jag och vi myste lite, då somnade han fort. Klockan vart 9.30 och det var dags att åka till förlossningen ,gjorde en ctg och allt var jätte bra. Vi träffades alla på stan senare och åt lunch. Tog en sallad jätte god :D . Sedan åkte vi hem och vilade innan mamma och Janne skulle åka hem till Sundsvall. Tack för en underbar helg och att ni ville komma ner. Ni är så välkommna igen :D . _____________________________________________________________________________________ Jag har haft lite förvärkar som kommer då och då men aldrig något som blir ihållande och kommer tätare... Men som sagt idag är det MÅNDAG, och om 2 DAGAR kommer våra älskade barn till världen!!! Jag är hur nervös ut som helst, men vill så gärna ha Onsdag nu!! Idag ska jag packa klart barnens väska sen ska jag börja med min och Marcus. Han ska sova över 2 dagar på bb sedan ska jag ta ett vanligt rum där man ligger med en annan mamma. Imorgon klockan 9.00 -10.00 ska vi vara på förlossningen för inskrivning, vi ska få prata med läkaren,sjukgymnasten och barnmorskan. Sedan får vi reda på när på morgonen vi ska infinna oss på förlossningen på onsdag. Lär väl inte sova en blund i natt eller imorgon natt! Hahaa ... Men idag blir det lungt. Ska bara vila idag. Snart älskling så kommer våra älskade barn till världen och vi kommer få en sådan fin och underbar familj :) Är så glad att jag har dig och att du gett oss två underverk =) . Tack malin för ett trevligt samtal igår saknar dig såå mycket. uscha tänk att det gått så länge sedan sist vi sågs hela 8 månader!! .Men kanske träffas snart :) . Älskar dig av hela mitt hjärta!! Marcus Engström mitt livskärlek och Sambo. Du är bäst, 'älskar dig -v- /C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0