onsdag 12 november/fredag 7 nov 08

Denna vecka har det hänt/händer det mycket saker.
Igår 11/11 var jag hos Barnmorskan min och vi mätte magen, den var 31 cm. Sen barnenshjärtljud, tv1 låg på 135, tv2-142 slag. Så allt såg jätte bra ut! ;)
Idag 12/11 Har vi varit på Ultraljud och kollat flödet i tvillingarnas navelsträngar! Det såg jätte bra ut tyckte Anna. Vi fick en tid nästa vecka den 18/11 då får vi kolla flödet igen, mäta och kolla vikten!!
Den 13/11 ska jag på jobbet och hälsa på lite! Sen är det lungt denna vecka och nästa börjar med lite mera saker.
Det är mycket när man väntar tvillingar och ännu är man inte klar =). Pratade med en god vän nyss, som också är gravid. Det skiljer bara 4 cm på våra magar och hennes barn väger 1200 och ena tvillingen våran väger 1126 g. Så det skiljer inte så himla mycket på oss! Inte ens i vikten =)
Hehe kul och kolla med andra :P men konstigt man bara gått upp 6 kilo på 16 veckor :P
uscha vad tiden går fort, men men det är inte över ännu!=)
Min barnmorska rekomenderade att vi inte borde åka hem över jul pga att jag kan föda tidigare, så vi får stanna här hemma tills barnen kommit ut. Tråkigt vi som hade sett fram emot en jul i Norrland med älsklingens familj och släkt sedan med min familj och släkt =) .Men vi får tänka på barnen våra.

Nej nu blir det till att vila barnen trycker på så otroligt mycket!!
-------------

Fredag!! :-)

Hejsan!
Igår så gjorde jag makemebabies, så som våran son kommer se ut :P haha lite lätt rödpigment i sig :P hehehe....
Igår så var jag på Ultraljud och skulle mäta och se hur mycket dem vägde!
Det tog ungefär 1 timme, och barnen skulle väga 1118gram och tvilling 1 vägde 1126 g,tvilling 2 vägde 821 g.
Dem blev lite oroliga samt jag, så då gick jag till förlossningen och dem skulle göra ctg men tvillingarna ville verkligen inte vara med längre. Läkaren kom in och vi skulle göra en tillväxt kontroll nästa vecka och om det inte blir bättre kanske jag får åka till Huddinge för second opinion ,eller hur det stavas. Men vi håller tummarna på att Tvilling 2 ger med sig och att Tvilling 1 slutar ta näring från sin bror.
Vi vill ju inte att dem ska komma ut för tidigt heller!=)
Alla ens tankar snurra runt i skallen på en när man blir orolig, kommer dem att klara sig om dem kommer ut ? , kommer dem at må bra, man vill helst inte att något ska gå snett! Vi får hoppas på det positiva..
Lite tråkigt att vara sjukskriven vad tusan ska man göra? Dammsuga? det gör jag lite senare...
Men synd man inte känner så många här i Södertälje, skulle vilja gå på vattengympa för gravida eller gravidyoga med någon som man kan surra med och umgås med.
Alltid roligt att lära känna mammor som är i samma ålder likaså =)
Har nyss sett Desperate housewifes och nu är det bara massa skit reklam :P dem borde förbjuda reklamer emellanåt!
Förstår inte hur man kan vara så orolig inför en förlossning, men det är ändå långt kvar men ändå inte :) För mig så hjälper det att se förlossningskliniken jag blir lite tryggare och säkrare då på något sett.
Hoppas Tvillingarna vill hålla sig inne tills vi kommer hem från Sollefteå och Sundsvall.
Man vill ju helst föda här nere , dem på förlossningen verkar vara så måna om en och så glada och trevliga =) även läkarna är jätte roliga :)
Jag kommer känna mig säker när jag kommer dit ;-) Det tycker jag är det viktigaste,att man känner sig säker och omhändertagen när man ska föda ut två små liv!!

Nej nu blir det lite Té och finskorpor *mums* :P
Vi hörs lite senare =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0