Ultraljud18 november/torsdag

28v6d

Här får ni lite bilder ;)
Trött idag efter dagens saker! Imorse när min älskling skulle upp halv 5 ,vart jag tvär pigg, han gick vid 6 tiden och jag låg och vred mig lite i sängen och åt lite frukost sen somna jag inte förrän halv nio. Fick sova lite till, hade ställt alarm på 10.30 men vaknade 10.20! ;P Fick man ett sms av Gubben min, då klev jag upp och gjorde mig iordning inför Ultraljudet!

På ultra ljudet gick det rätt så bra eller bra, vad man nu vill säga! Börjar med Tvilling 1- Normalt med fostervatten, hjärtat,magsäcken urinsäcken såg bra ut. Beräknad vikt är 1400gram. Tv1 1230gram. Tvilling2-Normalt med fostervatten,hjärtat,magsäcken,urinsäcken såg bra ut. Beräknad vikt 1400 gram. Tv2 1020 gram.
Dem ville vara på säkra sidan och vi fick åka upp till förlossningen för att göra CTG och träffa läkaren,GUUD dem är så underbara här på förlossningen längtar tills man ska dit då det är dags =).Denna gång gick CTG väldigt bra =) för nu ville dem visa sig , våra små gossar. Så nu blir det att vi ska gå till förlossningen efter vi varit på varje ultraljud för att hålla koll på Tv2, så han följer sin kurva. Annars kan det bli prematur som gäller. Men vi får se vad som händer tills nästa gång. Håller tummarna på att han får lite mera vikt. Dem har legat i sätes, men nu verkar det som om Tv1 börjar vända sig nedåt! Det är då på tiden ;P för snart är dem för stora att rulla runt. ;-)
Man blir ju som sagt rädd när ena är lite lite mindre än ena.. Vill ha ut våra gossar friska och fina Imorgon blir det att åka till jobbet några timmar.
Pinks nya skiva är ute, Funhouse, hur jääävla bra som helst, Love her voice ;)
Marcus Jag älskar dig mest av allt, du är verkligen mitt ALLT! Utan dig är jag ingenting.
Du gör mig hel, kommer för alltid vara din min Älskling! Mitt hjärta slår bara för dig och det kommer det alltid att göra!
You And Me Honey!! ;) Längtar tills vi blir en liten familj , inte långt kvar nu hjärtat mitt :-)
--------------------------------

Torsdag!

Ojjojj vad tiden går fort när man har saker att göra. Idag var jag och hälsade på arbetskollegorna på jobbet mitt och jag saknar dem så oerhört mycket.
Barnen verkade inte vilja vara med idag, magen var så hård hela dagen, man kan ju knappt sitta för att det blir obehagligt och gör lite ont :( .
Jag fååååår dricka glögg:D Oerhört lycklig detta kommer bli årets höjdpunkt för Cissi ,att få dricka blossa glögg ;P Jag är ju så nojjig när det står att det är lite alkohol i men tydligen får man dricka lite iaf =)
Nu är klockan 16.02 och jag ska snart börja med maten och sen diska, det som är sååååå otroligt kul. *not* Men men , nu är man ju hemmafru och då är det bara att diska och se glad ut.
Tänk er snart kan våra två små änglar komma ut, minst om en månad... Hoppas dem vill komma ut tills det nya året =) . Längtar ihjäl mig efter mina vänner och släktingar i Sundsvall!
Ja saknar er så otrolit mycket, synd att det ska vara så långt till Sundsvall.
Men så fort barnen kommit ut och vi slagit oss till ro åker vi upp till Sundsvall och Sollefteå!=)

Igår kväll så fick jag fruktansvärt ont i min mage,spelade ingen roll om jag låg ner eller satt upp.. Gjorde lika ont ändå, men som en sa, det är nu den värsta tiden börja komma :PMen men jag kan inte förstå hur två barn kan få plats i en mage?! Det är helt sjukt tycker jag att det ens får plats. Men jag tycker synd om dem som bär på fyrlingar och sexlingar dem kan verkligen inte ha så lätt under graviditeten..
Men man känner sig utvald när man får Tvillingar,Jag kom ihåg vilken chock jag fick när dem sa att det var två stycken. Hehe jag bara grät och grät, men var ändå lycklig men man tänkte så stort då och sen när man fick vänja sig så vart man så överväldigad att man skulle få två :)

Här nere i Södertälje regnar det bara :( jag vill ha snö så man får lite mer feeling att det snart e jul. Men har rätt så stor julkänsla i mig och längtar tills man får ta fram alla julsaker =)).

Nej nu måste jag börja med maten min mage börjar säga ifrån nu :( ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0